https://i.ytimg.com/vi/ttlomeVT5OM/hqdefault.jpg



Saluran Infotainment Paling Aktif Di Youtube, Video Menarik Pada Setiap Hari Isnin Sehingga Jumaat, 2 Video Sehari.

➔ Tonton Juga

🔥 Kupi Kupi Fakta : http://bit.ly/KKFKTA
🔥 Mini Dokumentari : http://bit.ly/MINIDOK
Kupi Kupi Seram : http://bit.ly/KKSERM

➔ Laman Sosial

🔥 Website : http://bit.ly/KKG0WEB
🔥 Instagram : http://bit.ly/KKG0IGM
🔥 Facebook : http://bit.ly/KKG0FB
🔥 Twitter : http://bit.ly/KKG0RT

——————————————————————————————-

✌ “Menarik Setiap Hari” ✌

——————————————————————————————-

✪ Carian Berkaitan ✪


source konspirasi bumi datar bukti bumi bulat kesalahan flat earth society
konspirasi bumi bulat

yasbux

Related Posts
comments
  • alu percaya yang bumi berbentuk bulat

  • klau bumi leper mcm boleh jadi gerhana bulan.. bangang abadi

  • kitty is globe earther since born.,and this is the most funniest fact I ever seen.,,hahaha. ,,"can't stop laughing., XD XD XD

  • bumi tidak bulat seperti bola melainkan bulat pepat ( tidak terlalu bulat )

  • bumi bulat bnyk tak logicnya..bumi leper lebih realistik..dan satelit itu cuma cerita dongeng..

  • bumi leper ke bumi bulat ke dedua salah. bumi bentuk sfera hahahahaha

  • Kepada Flat Earther
    saya ingin bertanya

    sedalam mana tanah boleh digali sampai tembus / nampak 'core' bumi?

  • hmmm, xya kisah sngat bumi ini datar atau bulat, bagus kisahkan diri sndiri, nnti mati baru kau bleh nmpk bumi tu bentuk apa, heheee✌kupi2 dlu bh, dia bilang, hehee

  • tell me which one the true…confuselaaa😡

  • pening2.. takpelah… But macam pelik jer bile bumi leper . kalau leper maknenye kalau leper aku rase Burj Khalifa tercabut puncak sebab rendah… If bumi bulat Burj Khalifa ok jer…. Betul tak? Kalau salah toong tunjukkan

  • bagi aku bumi ni segi empat. 😤

  • Bumi leper dan ada juga yg percaya hahahahaha jgnlah anda sengaja menjadi ???

  • kalo bumi leper mcm mne bleh tjd siang dan mlm.. sila jwb geng bumi leper..

  • mane ade bumi tak leper dan bulat tapi bentuk bumi sphera betul tak.
    tulah masa cikgu ajar kau main main

  • kalau buli Leper kau pelilimg dinua pasti ada ujung dia…

  • Bumi bulat kita boleh Tngok pada gerhana matahari dan bulan,bayang2 dia brbntuk bulat

  • kalau bumi leper macam mana blh siang ngan malam

  • kalau bumi leper planet lain pun leper ke takkan lah leper jugak kalau leper hujung dia jatuh la😐😐😐

  • Mane ade bumi leper, siape percaye bumi ini leper, sila comment

  • Bodoh giler mat salleh tipu negara malaysia, tipu lah negara sendiri kan

  • uish baru sa discover kamurang pya channel ni!!!!!! SEMARTTTTTT. subbed! (bah jemput jemputlah visit channel sia jga. eh terpromote pla hahaha)

  • kaji al quran untuk maklumat sebenar

  • saya saran kan cuba bukak ceramah dr daniel zainal abidin bertajuk bicara ilmu Al-Quran dan sains.pasti akan dapat lebih pencerahan mengenai perkaitan antara sains dan
    Al-Quran

  • dah disebut di dalam Al-Quran Allah dah bersabda bahawa semua jawapan ada di Al-Quran so bumi Sfera lah

  • Pada yang beragama Islam,

    Allah sendiri berfirman dalam Surah Al-Baqarah ayat 144,

    Sesungguhnya kami telah melihat wajahmu, [O Muhammad] ke arah syurga, dan sesungguhnya Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu akan berkenan. Jadi matikan wajah anda ke arah al-Masjid al-Haram. Dan di mana sahaja anda berada, mintalah wajah anda ke arahnya [dalam doa]. Sesungguhnya orang-orang yang diberi Kitab itu mengetahui bahawa itu adalah kebenaran dari Tuhan mereka. Dan Allah tidak mengetahui apa yang mereka kerjakan.

    Kalau bumi itu bulat, maksudnya arah kiblat boleh juga dibelakangkan. Sbb last2 still memandang ke arah Masjidil Haram. Takkan kita solat membelakangkan kiblat selama ini?. Wallahualam. Ini cuma persoalan supaya kita amik iktibar dan pikir. Ada logiknya juga bumi itu datar. Jangan amik kira kononnya bukti sains sume itu. Ambil kira Al-Quran dan hadith Rasulullah S.A.W yang paling utama.

  • Siapa globe earther like kkmen ni

  • hahahahahahaah dekah aku bumi leper? hahaha kalau bumi tu leper kenapa bulan,bintang dan matahari tak leper? hahahaha setiap bende yang leper pasti ade penghujung same juga petak,tiga segi dan lain lain bentuk yang ade bucu pasti ade penghujungnya…bentuk yang tiada penghujung nye adelah bulat hahahahahaha adoiii mcm mcm orang sekrng mkn lempeng lg sedap daripada pikirkan bumi ni leper hahahaha

  • leave a comment

    Create Account



    Log In Your Account